მომხრე და საწინააღმდეგო არგუმენტები ჯილდოთი მოსწავლის წახალისებაზე
0
მომხრე
- მოგეხსენებათ, მოსწავლის მიერ სწავლაში ჩადებულ ძალისხმევას შედეგი მხოლოდ დიდი ხნის შემდეგ მოაქვს, ამიტომ თუ მშობელი, ან სკოლა ზოგჯერ წაახალისებს მას ჯილდოთი, ეს შეიძლება იყოს სტიმული, რომ არ დაკარგოს მონდომება.
- თუ მოსწავლე სწავლობს რაიმე საგანს, ან აკათებს მათემატიკურ სავარჯიშოებს მხოლოდ იმისთვის, რომ მიიღოს რაიმე ჯილდო, ამაში ცუდი არაფერია. ამ შემთხვევაშიც ის მეცადინეობას უთმობს უფრო მეტ დროს, ვიდრე ის გააკეთებდა სხვა შემთხვევაში.
- ზოგიერთი მოსწავლე ჯილდოს მოხსნის შემდეგაც ინარჩუნებს იმ თვისებებს, რასაც ავლენდა ჯილდოთი წახალისებისას და აგრძელებს კარგად სწავლას.
- ფინანსური წახალისება შეიძლაბა გამოყენებულ იქნეს იმისთვის, რომ მოსწავლეს ვასწავლოთ ანგარიში.
საწინააღმდეგო
- ჯილდო ვერ გაგრძელდება მუდმივად და მოხსნის შემდეგ ზოგიერთ მოსწავლეს აღარ აქვს მიზეზი გააგრძელოს კარგად სწავლა.
- თუ ჯილდო არის ძალიან მომხიბვლელი მოსწავლეს აღარ რჩება არჩევანი, ეს გარკვეულწილად არის მისი იძულება, გააკეთოს ის რის მიმართაც შესაძლოა საერთოდ არ აქვს ინტერესი.
- ცუდად დაგეგმილი წახალისების სისტემა ხელს არ უწყობს შემეცნებას.
- ზოგჯერ გარეგანი მოტივირება ამცირებს შინაგანს. კვლევების თანახმად, თუ მოსწავლე ჯილდოს იღებს მისთვის, რისი კეთებაც ისედაც სიამოვნებს ეს ამცირებს მის მოტივაციას, რომ მომავალში იგივე გააკეთოს ჯილდოს გარეშე.
- ასაკის მატებასთან ერთად მოსწავლეები ნაკლებ ინტერესს ამჟღავნებენ გარეგანი მოტივატორების მიმართ.